Thursday, July 2, 2009

malam itu..


semburan wangi bercap Romano disembur
jeans bundle disarung kemas
t-shirt hitam bergambarkan kepala Decepticon dipakai

ringkas tapi kacak.

enjin kereta dihidupkan
bingit dan terbatuk-batuk bunyinya


perjalanan dimula
memakan masa hanya 20minit

duduk di satu sudut
pelayan datang mengambil pesan
menu diberi

menu diambil
jenis makanan dihajati saya beritahu
pelayan kemudiannya berlalu pergi

8minit selepas itu
pelayan datang kembali
sambil membawa hidangan yang dipesan tadi

Bismillahirrahmanirrahim..
sebutan disebut
makanan disuap tanpa prejudis

Alhamdulillah
penyambung bicara
makanan habis dibantai saya

saya berjalan menuju ke kaunter bayaran
meraba-raba mencari dompet
semua poket diperiksa tenang

senyum kambing saya hamburkan
tersengih-sengih meminta maaf
rupa-rupanya dompet tertinggal di rumah.

notakecildisisip:
ini kisah benar seseorang lelaki yang namanya terpaksa saya rahsiakan.menjaga aib,bak kata orang tua-tua.

3 comments:

  1. sianyer..huhu...lau aku jadi tokey kedai makan 2 aku suruh basuh pinggan jer...hehehehe..

    ReplyDelete
  2. anon:
    mamat tue bagitau saya-dia balik umah,ambil dompet dan bayar kepada jurukaunter..he..

    ReplyDelete
  3. hahha...
    cter da bajet gempak, last2 kantoi!!!!

    ReplyDelete