Tuesday, September 22, 2009

menanti sebuah jawaban..

kehadapan Wanita yang diingati,


saya disini masih setia menanti sebuah jawaban dari anda


samada hijau atau merah;



hijau,
untuk saya meneruskan sebuah kisah tentang pelangi indah yang dapat saya gapai.
akan saya fikirkan bagaimana untuk memastikan pelangi sentiasa memancarkan sinar indah cahayanya.biar ia semakin bergemerlapan bila berada di sisi hati saya.




merah,
untuk saya berhenti memetik bintang paling terang di sebalik langit kelam.biar saya undur diri dari memintal awan di langit biru.biar saya membawa diri meneruskan misi mencari hakikat seorang insani.


walau apa pun keputusan dari Wanita,


saya akan belajar untuk redha menerimanya
saya akan belajar untuk tahu apa maknanya jodoh-pertemuan
saya akan belajar untuk berlapang dada




walau apa pun akan berlaku selepas ini,


terima kasih kerana memberi ruang dan peluang kepada saya
walaupun seketika,
tapi amat indah dan mengasyikkan
bila ianya disandarkan pada Yang Maha Esa.


dari,

Jejaka.

1 comment:

  1. jangan menanti jawab itu....
    kerananya kita belum pasti...
    belum juga ketemu...
    lantas masa meninggalkan kita...
    rugilah ia....
    kerna masih lagi bermain2 perasaan....

    agar jawapan tu pasti dan ingin ketemu...
    kerna kita punya rencana....
    Allah jugak merencana....
    sebaik2nya dariNya....
    agar jangan terus mengharap...

    jawapan dalam ISTIKHARAH....
    Subhanallah....
    sesuatu yang pasti akan ketemu....

    ReplyDelete